Pozovite 021 52 41 15 [email protected]

Lečenje polnih bradavica

Lečenje polnih bradavica(kondiloma) je česta pojava u ginekološkoj praksi. Ukoliko imate ovaj problem niste usamljeni. Procenjuje se da od polnih bradavica ili kondiloma u svetu boluje gotovo 80 miliona ljudi.

Reč je o veoma zaraznim benignim tumorima površinskih slojeva kože u genitalnoj regiji. U 90% slučajeva izaziva ih humani papiloma virus tip 6 i 11. Razvijaju se kada je organizam slab zbog bolesti ili hronično lošeg sna.

Lečenje polnih bradavica ili kondiloma

Kondilomi se najčešće prenose seksualnim kontaktom. Mogu ih imati i žene i muškarci. Ali, često u praksi srećemo slučajeve da su muškarci samo prenosioci, dok su promene uočljivije samo kod žena.

Kako prepoznati kondilome?

Simptomi kondiloma su uglavnom male roze tačkice, narasli plikovi ili jedan plik (šiljasti kondilomi). Izgledaju kao male bradavice. Mogu izgledati i kao crvene roze i bele fleke na koži u gentialnom predelu. To su takozvani ravni kondilomi. Oni su u ravni kože i ispoljavaju se promenom boje tkiva.

Problem je što simptomi HPV infekcije mogu dugo izostati, čak godinama. U većini slučajeva ćete u naredna tri meseca nakon seksualnog kontakta s obolelom osobom primetiti simptome.

Inkubacija bolesti može da traje 3-8 meseci. To zavisi od imuniteta pacijenta. Od simptoma se mogu javiti svrab i bol bradavičastog izraštaja. Za više informacija pitajte nas!

lečenje polnih bradavica - kondiloma

Kako vršimo lečenje polnih bradavica?

Lečenje polnih bradavica se uglavnom vrši krioterapijom i radio-talasima uz primenu lokalne anestezije i podofilin kremom koja se maže na promene. BIOVITA, ginekološka ordinacija Novi Sad je tu da Vam pomogne.

Od nedavno se primenjuje i biljni preparat Veregen odobren od strane Američke agencije za hranu i lekove još 2006. godine. Većini pacijenata potrebno je više od nekoliko tretmana tokom nekoliko nedelja. Nekada čak meseci kako bi se problem sanirao.

Ukoliko bradavice u potpunosti ne nestanu posle šest tretmana primenjuje se drugačiji tip lečenja. Oko 25 odsto pacijenata kod kojih su uklonjeni kondilomi ponovo dobijaju polne bradavice iako nisu imali polne odnose. To nam pokazuje da kondilome ne možemo uvek u potpunosti izlečiti.

Faktori koji doprinose širenju HPV infekcije

Lečenje polnih bradavica može učiniti da budu klinički nevidljive, ali da i dalje postoje. Stoga je neophodno pravovremeno razmišljati o faktorima rizika koji doprinose širenju HPV infekcije, a time i kondiloma.

Ti rizici su:

• seksualni odnosi pre 18. godine,
  • česte promene partnera,
  • vaginalne infekcije,
  • nekorišćenje kondoma,
  • narušen imunitet,
  • pušenje i zloupotreba alkohola.

Terapija, tretman i lečenje polnih bradavica kod nas

U zavisnosti od stepena zahvaćenosti i dužine trajanja promene, odredićemo broj terapija i kombinaciju tretmana koji su u Vašem slučaju najpovoljniji i za koje se može očekivati da će dati najbolje rezultate.

Biovita: lečenje polnih bradavica - kondiloma

Ginekološko-akušerska ordinacija BIOVITA

Dr Dragan Lugonjić