LEČENJE POLNIH BRADAVICA- KONDILOMA

Lečenje polnih bradavica ili kondiloma: Ukoliko imate ovaj problem niste usamljeni. Procenjuje se da od polnih bradavica ili kondiloma u svetu boluje gotovo 80 miliona ljudi. Reč je o veoma zaraznim i benignim tumorima površinskih slojeva kože u genitalnoj regiji. U 90 odsto slučajeva izaziva ih humani papiloma virus tip 6 i 11. Razvijaju se uglavnom kada je organizam najslabiji, zbog bolesti ali i zbog nekvalitetnog sna.

Lečenje polnih bradavica ili kondiloma, kako se prenose i kako ih prepoznati?

lečenje polnih bradavica - kondiloma

Kondilomi se najčešće prenose seksualnim kontaktom, mogu ih imati i žene i muškarci, ali često u praksi srećemo slučajeve da su muškarci samo prenosioci, dok su same promene uočljivije kod žena.

Kako ih prepoznati?

Simptomi kondiloma su uglavnom male roze tačkice, narasli plikovi ili jedan plik (šiljasti kondilomi). Izgledaju kao male bradavice. Mogu izgledati i kao crvene roze i bele fleke na koži u gentialnom predelu. To su takozvani ravni kondilomi koji su u ravni kože i ispoljavaju se promenom boje tkiva.

Problem je što simptomi HPV infekcije mogu izostati dosta dugo, čak i godinama. U većini slučajeva ćete već u naredna tri meseca nakon seksualnog kontakta s obolelom osobom primetiti simptome. Inkubacija bolesti može da traje od tri do osam meseci, To zavisi od imuniteta pacijenta. Od simptoma se mogu javiti i svrab ili bol tog bradavičastog izraštaja.

Kako ih lečimo?

Lečenje polnih bradavica se uglavnom vrši krioterapijom i radio-talasima uz primenu lokalne anestezije i podofilin kremom koja se maže na promene. Od nedavno se primenjuje i biljni preparat Veregen odobren od strane Američke agencije za hranu i lekove još 2006. godine. Većini pacijenata potrebno je više od nekoliko tretmana tokom nekoliko nedelja, ili čak meseci kako bi se problem sanirao.

Ukoliko bradavice u potpunosti ne nestanu posle šest tretmana primenjuje se drugačiji tip lečenja. Oko 25 odsto pacijenata kod kojih su uklonjeni kondilomi ponovo dobijaju polne bradavice iako nisu imali polne odnose. To pokazuje da kondilome ne možemo uvek u potpunosti izlečiti.

Faktori rizika koji doprinose širenju HPV infekcije

Lečenje polnih bradavica može da ih otkloni da one postanu klinički nevidljive, ali da one i dalje postoje. Stoga je neophodno pravovremeno razmišljati o faktorima rizika koji doprinose širenju HPV infekcije, a samim tim i kondiloma Ti rizici su stupanje u seksualne odnose pre 18. godine i česte promene partnera Zatim vaginalne infekcije i nekorišćenje kondoma. Rizici su i narušen imunitet, pušenje i zloupotreba alkohola.

Terapija i tretman

U zavisnosti od stepena zahvaćenosti i dužine trajanja promene, odredićemo broj terapija i kombinaciju tretmana koji su u Vašem slučaju najpovoljniji i za koje se očekuje da će dati najbolje rezultate.